
Torvehallerne, Copenhaga, Danemarca
În anii ’50 piețele locale din Copenhaga au dispărut, fiind înlocuite de supermarketuri. Dar în ultimii 20 ani interesul pentru produse proaspete și pentru conceptul „de la fermă, pe masă”, a crescut cererea pentru piețe agro-alimentare în Copenhaga.
Proiectul a fost dezvoltat într-un parteneriat public privat, incluzând Orașul Copenhaga, investitori privați și fonduri europene, în perioada 1998-2011. Procesul de consultare, avizare și autorizare a folosit machete detaliate pentru ca proiectul să fie ușor înțeles. Este administrată de Jeudan, cea mai mare companie de real estate din Danemarca.
Torvehallerne este compusă din 2 hale și spațiu liber exterior între ele și în jurul lor, amenajat flexibil pentru a se adapta fluctuațiilor de activități sezoniere. Cele două hale au câte 1 sau 2 intrări pe fiecare latură, ceea ce le face extrem de fluide și ușor accesibile.
Atât în cadrul halelor, cât și în exteriorul lor, sunt amenajate standuri și tarabe pentru peste 80 de comercianți:
- brutărie, patiserie, dulciuri
- băcănie și delicatese
- băuturi
- pește și fructe de mare
- legume, fructe și verdețuri
- ceai și cafea
- ustensile și accesorii bucătărie
- brânzeturi și lactate
- carne și mezeluri
- bistro / streetfood
Spațiul exterior public oferă locuri de șezut, de luat masa, terase de cafenele și restaurante, precum și spații libere, flexibile.
Torvehallerne a devenit o destinație turistică importantă: săptămânal 115.000 de localnici și turiști îi calcă pragul.
Surse info: www.arkitekturvaerkstedet.dk, www.torvehallernekbh.dk
Surse foto: Maria Cristina Găvozdea